maandag 18 februari 2013

Nu in Kaapstad-sportstage van Bennet

Weekend!

(15 februari 2013)

Zo, dat was mijn eerste week les geven! Het was zo leuk! Heel anders dan in Nederland. Ik heb natuurlijk in Nederland op een basisschool les gegeven. En als je dat vergelijkt met Zuid-Afrika zijn alle Nederlandse kindertjes engeltjes. Ik heb vandaag de longen uit mijn lijf geschreeuwd naar sommige, omdat ze anders niet luisteren. Maar goed, dat maakt het les geven niet minder leuk. Je leert hier heel erg veel. Heb nu alle scholen een keer gehad, en volgende week begint alles weer opnieuw. Alleen dan met een nieuwe collega. We gaan zien hoe dat gaat. Deze woensdag heb ik zwemles gegeven. Ook dit heb ik al in Nederland gedaan. Toch gaat dat hier een stuk rommeliger dan bij ons. Je merkt wel dat je kinderen iets aanleert. Ze verbeteren namelijk heel snel. Zwemles doen we met kinderen uit het township. Oftewel het armste deel van Kaapstad. Deze kinderen zijn super lief maar ook heel moeilijk les te geven. Wanneer ze iets niet willen, doen ze het ook echt niet. Ze kunnen zo maar weg lopen, of gewoon heel iets anders gaan doen. Dat maakt het lesgeven wel extra uitdagend. Omdat er vandaag (vrijdag) te veel wind stond was het onmogelijk om te volleyballen. Daarom had Kevin wat hockeysticks mee, en hebben we daarin les gegeven. Niet echt mijn sport maar goed. Mijn algemene kennis reikt in ieder geval verder dan die van de Zuid-Afrikaanse kindertjes.

Voor dit weekend heb ik ook alweer genoeg dingen gepland. Morgen wordt er een handoekje gelegd op Camps Bay. Daarna is er een Festival/Feest op het strand. Die wordt dus wel even aangepakt door mij :). Zondag ga ik mountainbiken en naar Robben eiland. Ook komt mijn nieuwe collega dit weekend aan. Die zal ik dus ook wel even meenemen naar de stad. Druk,druk,druk.
Het weer is hier trouwens echt geweldig- veel zon en weinig wolken...

Bennet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten